Overslaan en naar de inhoud gaan

Truiense handelaars worden model voor nieuwe campagne: “Shop lokaal”

door Jozef Croughs
datum27/10/2021
geenreactie

Het kan zijn dat Truienaren de volgende weken hun bloemist, juwelier of traiteur gaan herkennen op de stadsaffiches. Voor een nieuwe campagne om Sint-Truiden te promoten zijn ze allemaal model geworden.

“Het is een beetje onwennig,” zegt bloemist en decoratieverkoopster Sabrina Vangeffelen uit Sint-Truiden. Haar affiche werd dinsdag als eerste onthuld in het drukke stadscentrum. “Ik doe er heel graag aan mee. Ik ben natuurlijk ook niet alleen. We prijken straks met meer dan vijftig handelaars op deze reclameborden. We willen vooral laten zien wat we hier lokaal verkopen. Het is fijn dat we erkend worden, dat de stad inziet dat we een authentiek karakter geven aan het centrum. Na corona komt het winkelen gelukkig stilaan terug op gang. We hopen vooral op een succesvolle eindejaarperiode, en daarbij kan deze campagne alvast helpen.”

Burgemeester Veerle Heeren (CD&V) en schepen voor citymarketing Hilde Vautmans (Open Vld) kwamen het eerste paneel onthullen. “Onze campagne heet ‘Loyaal Lokaal’, en inderdaad: onze eigen handelaars zijn de modellen geworden. Zij hebben het lastig gehad door corona. Bovendien moeten ze tegenwoordig opboksen tegen internetgiganten. Nochtans is het warme onthaal, het persoonlijke advies en die authenticiteit van lokale handelaars heel belangrijk voor een stad. Het gaat trouwens niet alleen om foto’s op panelen, maar we bundelen de verhalen van onze lokale handelaars ook op onze website shopandthecity. Het verhaal van de juwelier die al zestig jaar actief is in onze stad, maar ook de jonge onderneemster die met een nieuw concept naar buiten komt.”

© Jozef Croughs / Toon Royakkers  

Stad / Gemeente

Reageer op dit bericht

Platte tekst

  • Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
  • Web- en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.